3 tips om de omzet van je webshop te verhogen

Dinsdag 20 augustus 2024 10:26 - geschreven door Guus

Wanneer je online ondernemer bent, dan weet je vast als geen ander hoe belangrijk het is dat je goed zichtbaar bent. Toch is dit niet het enige en zijn er nog veel meer dingen die een belangrijke rol spelen bij het succes van je webshop. De eerste stap is inderdaad het naar je website krijgen van bezoekers, maar om er daarna ook voor te zorgen dat ze een bestelling plaatsen en dan het liefst met meerdere producten of diensten dan waar ze aanvankelijk voor waren gekomen, is de volgende stap. Om dit voor elkaar te kunnen krijgen zullen er een aantal dingen moeten worden gedaan. Omdat het aanpassen van bepaalde dingen best complex kan zijn, is het ons advies om een WordPress website specialist in te schakelen die je kan helpen bij het doorvoeren van hetgeen je graag zou willen, maar ook met je mee kan denken over hoe bepaalde dingen misschien anders kunnen. Daarom willen we graag alvast 3 tips met je delen, die kunnen helpen met het verhogen van de omzet in jouw webshop.

Optimaliseer je productpagina's

Een belangrijk aspect van een succesvolle webshop is het optimaliseren van je productpagina's. Zorg ervoor dat elke pagina rijk is aan relevante informatie. Gebruik krachtige, overtuigende koppen en beschrijf duidelijk de voordelen en kenmerken van elk product of dienst. Vergeet niet om ook zoekwoorden toe te voegen die gerelateerd zijn aan je producten, zodat potentiële kopers je gemakkelijker kunnen vinden in zoekmachines. Op het moment dat een potentiële klant namelijk ook maar enigszins twijfelt, dan is de kans groot dat ze even verder gaan kijken. Goede content is dus ontzettend belangrijk, maar daarover later meer.

Creëer aantrekkelijke inhoud

Wanneer je alleen voldoende informatie over een bepaald product hebt, dan is dit wel een goede eerste stap naar meer omzet, maar de kans dat mensen dan nog afhaken blijft altijd bestaan. Het is daarom dus ook belangrijk om te zorgen dat de inhoud die je maakt, ook direct aanspreekt. Vooral wanneer het om een product gaat met beleving, zijn de juiste foto’s natuurlijk een enorme belangrijke factor om te bepalen of het product wel of niet goed wordt verkocht. Daarnaast kun je bijvoorbeeld ook verschillende blogs schrijven over de voordelen, het gebruik en eventueel andere zaken. Dit draagt allemaal bij aan je online zichtbaarheid en laat ook zien dat jij een kenner bent op het gebied van wat je doet.

Verbeter de gebruikerservaring

Je webshop kan nog zo mooi en goed gevuld zijn, maar uiteindelijk is de gebruikerservaring (UX) het belangrijkste. Dit is ook de reden waarom een maatwerk website voor steeds meer mensen de norm is. Natuurlijk is WordPress een goed platform, maar naarmate je meer custom wilt, dan ontkom je er niet aan om een website of webshop volledig op maat te laten maken. Nu liggen de kosten van een maatwerk website misschien wel wat hoger, maar uiteindelijk betaalt zich dit natuurlijk dubbel en dwars terug. Doordat je cht alles naar eigen wens kunt laten bouwen, voldoet je website of shop dus aan alle wensen en eisen.